- Ο μαθητής μπορεί να εμφανίζει ισχυρές λεκτικές αλλά φτωχές γραφικές δεξιότητες.
- Φτωχή ή ανύπαρκτη στίξη.
- Ορθογραφικά λάθη (πολλές φορές στην ίδια λέξη που σε άλλο σημείο είναι γραμμένη καθαρά). Λάθη σε κοινές καταλήξεις.
- Φωνολογικές δυσκολίες διάκρισης.
- Αντιστροφές.
- Παραλείψεις συλλαβών.
- Αδεξιότητα
- Λάθη συντακτικά
- Ατελής πλευρίωση
- Δυσκολίες ερμηνείας ερωτήσεων και κατανόησης ερωτηματολογίων.
- Δυσκολίες αρίθμησης και αντιστροφές αριθμών.
- Γενικά δυσανάγνωστο γράψιμο (παρ’ότι έχει δοθεί η απαραίτητη προσοχή και χρόνος από το παιδί)
- Ανακολουθίες. Μίξη μεταξύ κεφαλαίων και μικρών, καλλιγραφικών και μη καλλιγραφιών, μη κατάλληλα μεγέθη με κατάλληλα, γράμματα με κλίσεις που δεν χρειάζονται
- Μη τελειωμένες λέξεις ή γράμματα, διαχωρισμένες λέξεις
- Ασταθής τοποθέτηση στον χώρο της σελίδας παρ’ότι υπακούει στις γραμμές και τα σημάδια και ασταθείς αποστάσεις μεταξύ γραμμάτων και λέξεων
- Σφιχτή ή ασυνήθης σύλληψη μολυβιού, συχνά κράτημα του μολυβιού πολύ χαμηλά ή κράτημα του αντίχειρα στον δείκτη και μέσο με αποτέλεσμα να γράφει με τον καρπό
- Μιλά στον εαυτό του ενώ γράφει ή κοιτάζει το χέρι του ενώ γράφει
- Αργή γραφή και αντιγραφή ακόμα και αν είναι ευκρινής και ευανάγνωστη
Αλεξάνδρου Στράτος
proseggisi